چک لیست ارزیابی ایمنی مرکز داده

امروزه با توسعه گسترده شبكه‌های داخلي و جهاني و حركت پرشتاب سازمان‌ها به سوي داشتن اطلاعات يكپارچه، نياز به فضايي براي ذخيره‌سازي و نگهداشت امن داده­ ها به شدت احساس مي‌شود. داده‌هاي توليد شده توسط شركت‌ها و سازمان‌ها هر روز در حال افزايش است و با كمك ابزارهاي نوين، توليد داده‌ها به قدري پراكنده و انبوه شده است كه توليدكنندگان آنها هم به سختي مي‌توانند آنها را مديريت كرده و از ذخيره آنها به نحو مطلوب بهره ببرند. از اين رو، مراكز داده‌ها به عنوان انباره‌هايي براي نگهداري، پردازش، مديريت و توزيع داده‌ها نقشی اساسی را در این امر مهم و یکپارچه ­سازی و در نهایت انباشت اطلاعات سازمانی بر عهده دارند.

با شکل‌گیری و گسترش استفاده روز افزون از مراکز داده (دیتاسنتر) در شرکت ها و سازمان ها، اهمیت حفاظت از اطلاعات موجود در این مراکز نیز به شدت احساس می‌شود. داشتن داده­ ها و اطلاعات قابل اطمینان را می­ توان از مهمترین مزیت ­های رقابتی شرکت ها و سازمان­ ها در عصر فناوری به شمار آورد که قاعدتاً نیازمند به کارگیری تدابیر شدید کنترلی و ایمنی در مراکز داده است.

هدف از تدوین و ارایه سند چک­ لیست ارزیابی ایمنی مرکز داده، بررسی وضعیت کنترل­ های ایمنی مراکز داده موجود در سازمان­ ها و شرکت­ ها است. این سند می­ تواند ارزیابی بسیار دقیق و جامعی از میزان و نحوه پیاده­ سازی کنترل­ های ایمنی مربوط به مراکز داده سازمانی ارایه کند. از این چک لیست می‌توان برای انجام هر گونه ارزیابی ایمنی مراکز داده درون و برون سازمانی استفاده کرد و از طریق فرایند خودارزیابی، وضعیت ایمنی مرکز داده شرکت/ سازمان را همواره مورد ارزیابی و پایش قرار داد.

علاقمندان می توانند صفحات اولیه این سند را از طریق گزینه دریافت، مشاهده کرده و برای دریافت نسخه کامل این سند کاربردی نیز از طریق منوی تماس اقدام فرمایند.

  • تاریخ: 31 فروردین ماه 98
  • فرمت فایل: PDF
  • دریافت

Style Switcher

Predefined Colors

Menu Style

Background Image

Reset